Online Ziyaretçiler
Kategoriler
|
Portakal mı? C vitamini tableti mi?
Dr.Kaplan tarafından yazıldı.
Perşembe, 30 Temmuz 2009 20:34
|
|
|
Portakal mı ? C vitamini tableti mi? Testler vücudu koruyanın sadece Vitamin C olmadığını gösteriyor... Şöyle bir muhabbet vardır.“Portakaldan yeteri kadar C vitamini alamazsın, günlük ihtiyacını almak için 10 tane yemen lazım, ben onun yerine C vitamini tableti alıyorum aynı şey“. Ancak okuduğum bir makale bunun tam aksini söylüyor, annelerimizi ve babalarımızı “Meyve yiyin yavrum” hususunda gayet haklı çıkarıyor. Araştırmacılar “Anti oksidan arıyorsanız, portakalı deneyin” diyor.
C vitaminin aslında en çok iskorbüt hastalığına karşı koruyucu olduğu bilinse de C vitamininden zengin meyveler aslında daha önemli bir görev üstleniyor. DNA ’larımızı hasar görmekten koruyor. Peki C vitamini içeren haplar/ilaçlar meyvelerle aynı etkiyi gösteriyor mu? Serena Guarneri ve arkadaşları Milan Üniversitesi’nde bunu araştırmak için çok basit ve güzel bir deney gerçekleştirmişler. Araştırmacılar gönüllülere bir bardak portakal suyu, C vitamini içeren su ya da şekerli su vermişler. Portakal suyunun ve C vitaminli suyun içerdikleri C vitamini oranı eşit, her birinde 150 mg var . Şekerli suda tahmin edebileceğiniz gibi hiç C vitamini yok. Bunları içtikten 3 ve 24 saat sonra gönüllülerden kan örnekleri alınmış, beklendiği üzere portakal suyu ve C vitamini içeren su içen gönüllülerin kanlarında C vitamini yüksek düzeylere ulaşmış. Efendime söyleyeyim daha sonra bu kan örnekleri hidrojen perokside maruz bırakılmış. Hidrojen peroksid DNA ‘ya oksidasyon yoluyla zarar veren bir madde. Ne bulunmuş dersiniz? Portakal suyu içen gönüllülerin kanında daha az DNA hasarı. Üstelik her iki örnekte de. Şekerli su beklendiği gibi herhangi bir koruyucu etki göstermemiş, ne yazık ki C vitamini içeren su da örnekleri hasardan koruyamamış. Daha önceden gerçekleştirilen bir çalışmada yüksek doz C vitamininin tek başında koruyucu etki yaptığı gösterilmiş. Ancak sözkonusu çalışmada böyle bir koruyucu etkinin gösterilememiş olmasını Guernieri “Sandığımızdan daha komplike bir şey var ortada” diyerek yorumluyor. Ve ekliyor: ”Görünüyor ki antioksidan koruyucu etkiden sadece C vitamini sorumlu değil, bu görevi üstlenen başka maddeler de var ” Guarneri bu etkilerden portakallardaki fitokimyasal maddelerin (cyanidin-3-glucoside, flavanonlar ve karotenoidler) sorumlu olduğundan şüphelendiğini ve bu maddeler ile daha ileri çalışmalar yapılması gerektiğini belirtiyor. Çalışma British Journal of Nutrition’da yayınlanmış, gözatmak isteyenlere duyurulur.' |
| Son Güncelleme ( Perşembe, 30 Temmuz 2009 20:37 ) |


